Kalandos Lengyel ... - 2019.07.01.

Kalandos Lengyel Rally, bíztató tempóval


Kalandos Lengyel Rally, bíztató tempóval
Nyolcadik helyen ért célba a Lengyel Rallyn a Herczig Norbert - Ferencz Ramón kett?s. A MOL Racing Team versenyz?it kétszer is defekt lassította és egy helybeli kutya életét is megmentették, végül egy sportfelügyel?i döntés után egyetlen tizedmásodperccel kerültek a nyolcadik helyre.

„Szerettük volna utolérni a lengyel versenyz?t” – meglepetésre ezzel kezdte Herczig Norbert a Rali Európa-bajnokság negyedik versenyének összefoglalóját. Az említett lengyel páros a hatodik helyen végzett a futamon, de csak 4.5 másodperccel el?zték meg a MOL Racing Team párosát, akiknek b?ven volt esélyük a hatodik pozícióra, mert már most kamatoztatni tudták a gyors murvás pályákon eddig gy?jtött tapasztalatokat.

A hét eleji tesztnap és a pályabejárás után egy hatodik id?vel nyitott a kvalifikáción a Herczig Norbert – Ferencz Ramón páros, de a szombati els? gyorsaságin, ami a verseny második szakasza volt, azonnal borult az el?zetesen kigondolt taktika.

A pálya szélén lapult egy éles szikla, mi pedig épphogy érintettük, de sajnos rossz szögben, és kivágta a gumi oldalfalát. Szerencsére már csak 1.5 kilométer volt a célig, így nem vesztettünk túl sok másodpercet, de a gumistratégiánk ezzel már elkezdett borulni. A következ? gyorsaságin aztán egy helyi ház?rz?t bosszantott fel túlságosan a raliautók hangja, és berohant elénk a pályára. Nagyot kellet fékeznem, majd kitalálni, hogy hogyan tudjuk kikerülni, mert elkezdett szaladgálni el?ttünk, aztán lefutott a pályáról. Itt is veszítettünk némi id?t, de legalább a kutya megúszta” – sorolta Norbi az els? kör viszontagságait. Ezekkel a közjátékokkal azonban a 13. helyig esett vissza a MOL Racing Team párosa, és innen kezdték a felzárkózást. Sikerült el?relépni, ám a nap végén újra a tizedik helyen találták magukat, ami a zárónapra ismét az els? rajtpozíciót jelentette nekik.

Szerencsére ez most nem volt akkora hátrány, mint az el?z? futamon, és talán már mi is kezdjük megszokni a takarítói szerepet” – tréfálkozott Herczig Norbert, de ezúttal szerencséje is volt a duónak, mert az el?futók egészen jól letakarították a pályát, így nem volt akkora hátrány, hogy els?ként rajtoltak. A defektet viszont most sem úszták meg, a vasárnapi harmadik szakaszon ismét egy lapos abronccsal gördültek a beíróba. „Nem tudom hol kaptuk a defektet, valószín?leg megint egy élesebb k? okozta a vesztünket, de ezúttal annyira kicsi volt, hogy nem is éreztem, amikor kivágta a gumi oldalát. Ismét másfél kilométert tettünk meg defekttel, ám a stratégiánk ezzel végleg felborult, az utolsó körre már csak három új gumink maradt. A mérnökkel átbeszéltük mi lenne a legjobb megoldás, de végül Ramónnak kedveztünk, és az ? oldalára került fel a két új gumi, baloldalra pedig egy új és egy használt jutott. A 11. gyorsaságin egy balkanyarban volt még egy apró hibánk, picit tolatnunk kellett. A végére így is egészen jól belejöttünk, az utolsó szakaszon a lengyel versenyz?párost vettük célba, mert abban biztosak voltunk, hogy az el?ttünk egyetlen tizedre álló svédeket megel?zzük, mert nekik elment az els? hajtásuk.”

A raliban azonban nem lehet el?re tervezni. A zárószakaszon Norbiék csapattársai hatalmasat estek, az autójuk elzárta az utat, és a versenyt megállították. A svédek épp a pályán voltak, és az ERC íratlan szabályai szerint ilyenkor úgy adnak megállapított id?t a versenybírák, hogy az ne változtassa meg az eredményt. Adielssonék pontosan olyan id?t kaptak, mint Norbiék, ezzel megmaradt az egytizedes különbség, a lengyel duó el?nyéb?l pedig 4.5 másodperc megmaradt, így a bírók döntése alapján Herczig Norberték a nyolcadik helyen fejezték be a versenyt.

A versenybírói döntés miatt nem bosszankodunk, ilyen a rali, most a svédeknek volt szerencséjük, legközelebb reméljük nekünk lesz. Abban bízom, hogy év végi elszámolásnál nem ezek a pontok hiányoznak majd. Fontosabb, hogy ezeken a számunkra eddig ismeretlen, extrém gyors murvás pályákon folyamatos a fejl?désünk, nemcsak a tavalyi lengyelországi verseny tapasztalatait, hanem az el?z? lett futamon szerzett rutint is fel tudtuk hhasználni, és többször is jó id?ket mentünk. Hasonlóan az elmúlt évhez, most is tudom már a verseny céljában, hogy hol vannak azok a pontok, ahol gyorsulni tudunk, ez pedig azt jelenti, hogy jó úton járunk, és ezért összességében pozitív érzésekkel fejeztük be a versenyt. Most azonban nemcsak az autót, hanem magunkat is át kell állítani aszfaltra, mert következik egy ismeretlen helyszín: sz?k három hét múlva már Olaszországban versenyzünk” – tekintett el?re Herczig Norbert.

A MOL Racing Team július 19-én a Rally di Roma Capitalen indul majd. Az ERC ötödik fordulója, hasonlóan az elmúlt szezonhoz eddig nem szerepelt a tervekben, de azért, hogy 2020-ra ne maradjon ismeretlen pálya a versenyz?k el?tt, a csapat és a támogatók úgy döntöttek, hogy 2019-ben is elindulnak ezen a versenyen. Folytatás tehát három hét múlva Rómában!

 

A Lengyel Rally végeredménye:

1. Alexey Lukyanuk/Alexey Arnautov – Citroen C3 1:45:49.4
2. Jari Huttunen/ Lukka Mikko Hyundai i20 +59.8
3. Lukasz Habaj/Daniel Dymursky – Skoda Fabia + 1:51.5
4. Filip Mares/Jan Hlousek – Skoda Fabia +2:09.2
5. Aron Domzala/Jaroslaw Baran – Skoda Fabia +3:05.2
6. Tomasz Kasperczyk/Damian Syty – Ford Fiesta +4:02.1
7. Mattias Adielsson/Andreas Johansson – Citroen C3 +4:06.5
8.
Herczig Norbert / Ferencz Ramón Volkswagen Polo GTI R5 +4:06.6

A Rali Európa-bajnokság 2019-es versenynaptára:
március 21-23: Azores Airlines Rallye, murva
május 2-4.: Rally Islas Canarias, aszfalt
május 24-26.: Rally Liepaja, murva
június 28-30.: Rally Poland, murva
július 19-21.: Rally di Roma Capitale, aszfalt
augusztus 16-18.: Barum Czech Rally Zlín, aszfalt
szeptember 27-29.: Ciprus Rally, murva
november 8-10.: Rally Hungary, aszfalt

Korábbi hírek | Hírlevél

Kalandos Lengyel ...

2019.07.01.

Kalandos Lengyel Rally, bíztató tempóval...

Herczig Norbert és a MOL Európa legjobbjai között

2018.02.26.

Budapest, 2018. január 30. – Herczig Norbert n&ea...

Herczig Norberték bajnokok, jövőre a rali Eb-n indulnának

2017.10.17.

Herczig Norbert és Bacigal Igor nyerte az országos ...

Herczigék ismét győztek Szombathelyen

2017.05.23.

Herczigék ismét győztek Szombathelyen

...

Fontos pontok, értékes ezüst

2017.05.10.

Magyar Országos Rallye Bajnokság mezőnye...

Ott folytattuk, ahol...

2017.04.04.

Ott folytattuk, ahol tavaly abbahagytuk!!

...

15 kg-os GORILLA

2017.02.20.

A GORILLA POCKETMIG......

A Bajnoki címért

2017.01.03.

A díjkiosztóval hivatalosan is lezárult <...

CNC kompatibilis plazmavágó gép sorozat PILOT ívgyújtással.

2016.10.10.

CNC kompatibilis plazmavágógép sorozat PILOT...

RC AWI hegesztőgép sorozat a távvezérlés jegyében

2016.10.10.

Az RC hegesztőgépek mind a tertozzékként...

Maximális pontszám Miskolcról

2016.05.02.

Herczigék maximális pontszámmal zárta...

Skodálatos kezdés

2016.05.02.

Jobban nem is kezdődhetett volna......

Felkészültünk a kihívásra

2016.04.25.

 Végre, itt a tavasz! Megkezdődött a vissza......